Go Game
למשחק Go Free יש 1919, 1717, 1313, 99 רשת קווים.
Go הוא משחק לוח מופשט אסטרטגיה לשני שחקנים, בו המטרה היא להקיף יותר טריטוריה מאשר היריב. המשחק הומצא בסין לפני יותר מ -2,500 שנה, והוא האמין שהוא משחק הלוח העתיק ביותר שמשוחק ברציפות עד ימינו.
קטעי המשחק נקראים אבנים. שחקן אחד משתמש באבנים הלבנות והשני, שחור. השחקנים מתחלפים ומציבים את האבנים על הצמתים הפנויים (נקודות) של לוח. לאחר שהונחו על הלוח, ניתן להזיז אבנים, אך אבנים מוסרות מהלוח אם נלכדות. לכידה מתרחשת כאשר אבן או קבוצת אבנים מוקפים באבנים מנוגדות בכל הנקודות הסמוכות אורתוגונלית. המשחק מתקדם עד ששני שחקנים לא מעוניינים לעשות מהלך נוסף. כאשר משחק מסתיים, המנצח נקבע על ידי ספירת כל שחקנים שהקיפו שטח יחד עם אבנים שנלכדו וקומי (נקודות שנוספו לתוצאה של השחקן עם האבנים הלבנות כפיצוי על משחק שני). משחקים עשויים להיות מסתיימים גם על ידי התפטרות.
לוח GO Standard יש רשת קווים 1919, המכילה 361 נקודות. מתחילים משחקים לעתים קרובות על מועצות 99 ו -1313 קטנות יותר, וראיות ארכיאולוגיות מראות כי המשחק שיחק במאות מוקדמות יותר על לוח עם רשת 1717. עם זאת, לוחות עם רשת משנת 1919 הפכו לסטנדרט עד שהמשחק הגיע לקוריאה במאה החמישית לספירה ובהמשך יפן במאה ה -7 לספירה. כל הלוח בראש במהלך המריבות המקומיות, ונושאים אחרים הכרוכים במשחק הכללי. לכן ניתן לאפשר אובדן טקטי כאשר הוא מעניק יתרון אסטרטגי.
היבטים אסטרטגיים בסיסיים כוללים את הדברים הבאים:
חיבור: שמירה על אבנים משלהן מחוברות פירושו שפחות קבוצות צריכות להתפרנס צורה, ואחת יש פחות קבוצות להגן.
חתוך: שמירה על אבנים מנוגדות מנותקות פירושה שהיריב צריך להגן ולהפוך צורה חיה לעוד קבוצות.
להישאר בחיים: הדרך הפשוטה ביותר להישאר בחיים היא להקים א דריסת רגל בפינה או לאורך אחד הצדדים. לכל הפחות, לקבוצה חייבת להיות שתי עיניים (נקודות פתוחות נפרדות) כדי להיות בחיים. יריב לא יכול למלא אף אחת מהעין, מכיוון שכל מהלך כזה הוא אובדני ואסור בכללים.
חיים הדדיים (SEKI) טובים יותר מאשר למות: מצב בו אף אחד מהשחקן לא יכול לשחק בנקודה מסוימת מבלי לאפשר אז את האחר שחקן לשחק בנקודה אחרת כדי ללכוד. הדוגמה הנפוצה ביותר היא זו של קבוצות סמוכות החולקות את חירותיהן האחרונות שהשחקן משחק בחירויות המשותפות, הן יכולות לצמצם את הקבוצה שלהם לחירות יחידה (להכניס את עצמם לאטרי), ומאפשרים ליריבם לתפוס אותה במהלך הבא .
מוות: קבוצה חסרת צורת מגורים מוסרת בסופו של דבר מהלוח כפי שנלכדת.
פלישה: הגדר קבוצת חיים חדשה באזור בו היריב משפיע יותר, פירושו שאחד מצמצם את ציון היריבים בפרופורציה לאזור אחד תופס.
הפחתה: הצבת אבן מספיק רחוק לאזור ההשפעה של היריבים כדי להפחית את כמות השטח שהם בסופו של דבר, אך לא עד כה שניתן לנתק אותה מאבנים ידידותיות בחוץ. {# } Sente: מחזה שמאלץ את היריבים להגיב (gote). לשחקן שיכול לשחק באופן קבוע Sente יש יוזמה ויכול לשלוט בזרימת המשחק.
הקרבה: לאפשר לקבוצה למות כדי לבצע מחזה, או לתכנן, בתחום חשוב יותר.
קטעי המשחק נקראים אבנים. שחקן אחד משתמש באבנים הלבנות והשני, שחור. השחקנים מתחלפים ומציבים את האבנים על הצמתים הפנויים (נקודות) של לוח. לאחר שהונחו על הלוח, ניתן להזיז אבנים, אך אבנים מוסרות מהלוח אם נלכדות. לכידה מתרחשת כאשר אבן או קבוצת אבנים מוקפים באבנים מנוגדות בכל הנקודות הסמוכות אורתוגונלית. המשחק מתקדם עד ששני שחקנים לא מעוניינים לעשות מהלך נוסף. כאשר משחק מסתיים, המנצח נקבע על ידי ספירת כל שחקנים שהקיפו שטח יחד עם אבנים שנלכדו וקומי (נקודות שנוספו לתוצאה של השחקן עם האבנים הלבנות כפיצוי על משחק שני). משחקים עשויים להיות מסתיימים גם על ידי התפטרות.
לוח GO Standard יש רשת קווים 1919, המכילה 361 נקודות. מתחילים משחקים לעתים קרובות על מועצות 99 ו -1313 קטנות יותר, וראיות ארכיאולוגיות מראות כי המשחק שיחק במאות מוקדמות יותר על לוח עם רשת 1717. עם זאת, לוחות עם רשת משנת 1919 הפכו לסטנדרט עד שהמשחק הגיע לקוריאה במאה החמישית לספירה ובהמשך יפן במאה ה -7 לספירה. כל הלוח בראש במהלך המריבות המקומיות, ונושאים אחרים הכרוכים במשחק הכללי. לכן ניתן לאפשר אובדן טקטי כאשר הוא מעניק יתרון אסטרטגי.
היבטים אסטרטגיים בסיסיים כוללים את הדברים הבאים:
חיבור: שמירה על אבנים משלהן מחוברות פירושו שפחות קבוצות צריכות להתפרנס צורה, ואחת יש פחות קבוצות להגן.
חתוך: שמירה על אבנים מנוגדות מנותקות פירושה שהיריב צריך להגן ולהפוך צורה חיה לעוד קבוצות.
להישאר בחיים: הדרך הפשוטה ביותר להישאר בחיים היא להקים א דריסת רגל בפינה או לאורך אחד הצדדים. לכל הפחות, לקבוצה חייבת להיות שתי עיניים (נקודות פתוחות נפרדות) כדי להיות בחיים. יריב לא יכול למלא אף אחת מהעין, מכיוון שכל מהלך כזה הוא אובדני ואסור בכללים.
חיים הדדיים (SEKI) טובים יותר מאשר למות: מצב בו אף אחד מהשחקן לא יכול לשחק בנקודה מסוימת מבלי לאפשר אז את האחר שחקן לשחק בנקודה אחרת כדי ללכוד. הדוגמה הנפוצה ביותר היא זו של קבוצות סמוכות החולקות את חירותיהן האחרונות שהשחקן משחק בחירויות המשותפות, הן יכולות לצמצם את הקבוצה שלהם לחירות יחידה (להכניס את עצמם לאטרי), ומאפשרים ליריבם לתפוס אותה במהלך הבא .
מוות: קבוצה חסרת צורת מגורים מוסרת בסופו של דבר מהלוח כפי שנלכדת.
פלישה: הגדר קבוצת חיים חדשה באזור בו היריב משפיע יותר, פירושו שאחד מצמצם את ציון היריבים בפרופורציה לאזור אחד תופס.
הפחתה: הצבת אבן מספיק רחוק לאזור ההשפעה של היריבים כדי להפחית את כמות השטח שהם בסופו של דבר, אך לא עד כה שניתן לנתק אותה מאבנים ידידותיות בחוץ. {# } Sente: מחזה שמאלץ את היריבים להגיב (gote). לשחקן שיכול לשחק באופן קבוע Sente יש יוזמה ויכול לשלוט בזרימת המשחק.
הקרבה: לאפשר לקבוצה למות כדי לבצע מחזה, או לתכנן, בתחום חשוב יותר.
Advertisement
Download Go Game 1.0 APK
Price:
Free
Current Version: 1.0
Installs: 1+
Rating average:
(5.0 out of 5)
Requirements:
Android 4.1+
Content Rating: Everyone
Package name: board.gofree.baduk.gridmaster
Advertisement