Go Game
Go Free Game heeft een 1919, 1717, 1313, 99 rooster van lijnen.
Go is een abstract strategiebordspel voor twee spelers, waarin het doel is om meer territorium te omringen dan de tegenstander. De game is meer dan 2500 jaar geleden in China uitgevonden en wordt verondersteld het oudste bordspel te zijn dat continu tot op de dag van vandaag wordt gespeeld.
De speelstukken worden Stones genoemd. De ene speler gebruikt de witte stenen en de andere, zwart. De spelers plaatsen om de beurt de stenen op de lege kruispunten (punten) van een bord. Eenmaal op het bord geplaatst, mogen stenen niet worden verplaatst, maar stenen worden uit het bord verwijderd als ze worden vastgelegd. Capture gebeurt wanneer een steen of groep stenen wordt omgeven door tegengestelde stenen op alle orthogonaal lozigende punten. Het spel verloopt totdat geen van beide spelers nog een stap wil maken. Wanneer een game wordt afgesloten, wordt de winnaar bepaald door elke spelers te tellen, omringde het territorium samen met gevangen stenen en Komi (punten toegevoegd aan de score van de speler met de witte stenen als compensatie voor het tweede spelen). Games kunnen ook worden beëindigd door ontslag.
De standaard go -board heeft een rooster van 1919 met lijnen, met 361 punten. Beginners spelen vaak op kleinere 99- en 1313 -boards, en archeologisch bewijs laat zien dat het spel in eerdere eeuwen op een bord werd gespeeld met een rooster uit 1717. Borden met een raster uit 1919 waren echter standaard geworden tegen de tijd dat het spel Korea had bereikt in de 5e eeuw CE en later Japan in de 7e eeuw CE.
strategie gaat over wereldwijde invloed, interactie tussen verre stenen, die behouden Het hele bord in gedachten tijdens lokale gevechten en andere kwesties die het algemene spel inhouden. Het is daarom mogelijk om een tactisch verlies toe te staan wanneer het een strategisch voordeel verleent.
Basisstrategische aspecten omvatten het volgende:
Verbinding: het houden van eigen stenen verbonden betekent dat minder groepen het leven moeten maken Vorm, en men heeft minder groepen om te verdedigen.
Cut: Tegengestelde stenen losgekoppeld houden betekent dat de tegenstander moet verdedigen en de levende vorm moet maken voor meer groepen.
Blijf in leven: de eenvoudigste manier om in leven te blijven is om een VODIGDE in de hoek of langs een van de zijkanten. Een groep moet minimaal twee ogen (afzonderlijke open punten) hebben om te leven. Een tegenstander kan geen van beide ogen invullen, omdat een dergelijke beweging suïcidaal en verboden is in de regels.
Mutual Life (seki) is beter dan sterven: een situatie waarin geen van beide spelers op een bepaald punt kan spelen zonder de andere toe te staan dan de andere dan de andere toe te staan dan de andere toe te staan dan de andere dan de andere toe te staan dan de andere toe te staan dan de andere dan de andere toe te staan dan de andere dan de andere toe te staan dan de andere speler om op een ander punt te spelen om vast te leggen. Het meest voorkomende voorbeeld is dat van aangrenzende groepen die hun laatste paar vrijheden delen. .
Dood: een groep die een levende vorm mist, wordt uiteindelijk uit het bord verwijderd zoals vastgelegd.
Invasie: een nieuwe levende groep opzetten in een gebied waar de tegenstander een grotere invloed heeft, betekent dat men de score van de tegenstander in verhouding vermindert naar het gebied dat men bezet.
Reductie: een steen ver genoeg in het invloedsgebied van de tegenstander plaatsen om de hoeveelheid grondgebied te verminderen die ze uiteindelijk krijgen, maar niet zo ver dat het kan worden afgesneden van vriendelijke stenen buiten. {# } Sente: een spel dat de tegenstander dwingt om te reageren (GOTE). Een speler die regelmatig Sente kan spelen, heeft het initiatief en kan de stroom van het spel regelen.
Offer: een groep laten sterven om een spel of plan uit te voeren in een belangrijker gebied.
De speelstukken worden Stones genoemd. De ene speler gebruikt de witte stenen en de andere, zwart. De spelers plaatsen om de beurt de stenen op de lege kruispunten (punten) van een bord. Eenmaal op het bord geplaatst, mogen stenen niet worden verplaatst, maar stenen worden uit het bord verwijderd als ze worden vastgelegd. Capture gebeurt wanneer een steen of groep stenen wordt omgeven door tegengestelde stenen op alle orthogonaal lozigende punten. Het spel verloopt totdat geen van beide spelers nog een stap wil maken. Wanneer een game wordt afgesloten, wordt de winnaar bepaald door elke spelers te tellen, omringde het territorium samen met gevangen stenen en Komi (punten toegevoegd aan de score van de speler met de witte stenen als compensatie voor het tweede spelen). Games kunnen ook worden beëindigd door ontslag.
De standaard go -board heeft een rooster van 1919 met lijnen, met 361 punten. Beginners spelen vaak op kleinere 99- en 1313 -boards, en archeologisch bewijs laat zien dat het spel in eerdere eeuwen op een bord werd gespeeld met een rooster uit 1717. Borden met een raster uit 1919 waren echter standaard geworden tegen de tijd dat het spel Korea had bereikt in de 5e eeuw CE en later Japan in de 7e eeuw CE.
strategie gaat over wereldwijde invloed, interactie tussen verre stenen, die behouden Het hele bord in gedachten tijdens lokale gevechten en andere kwesties die het algemene spel inhouden. Het is daarom mogelijk om een tactisch verlies toe te staan wanneer het een strategisch voordeel verleent.
Basisstrategische aspecten omvatten het volgende:
Verbinding: het houden van eigen stenen verbonden betekent dat minder groepen het leven moeten maken Vorm, en men heeft minder groepen om te verdedigen.
Cut: Tegengestelde stenen losgekoppeld houden betekent dat de tegenstander moet verdedigen en de levende vorm moet maken voor meer groepen.
Blijf in leven: de eenvoudigste manier om in leven te blijven is om een VODIGDE in de hoek of langs een van de zijkanten. Een groep moet minimaal twee ogen (afzonderlijke open punten) hebben om te leven. Een tegenstander kan geen van beide ogen invullen, omdat een dergelijke beweging suïcidaal en verboden is in de regels.
Mutual Life (seki) is beter dan sterven: een situatie waarin geen van beide spelers op een bepaald punt kan spelen zonder de andere toe te staan dan de andere dan de andere toe te staan dan de andere toe te staan dan de andere dan de andere toe te staan dan de andere toe te staan dan de andere dan de andere toe te staan dan de andere dan de andere toe te staan dan de andere speler om op een ander punt te spelen om vast te leggen. Het meest voorkomende voorbeeld is dat van aangrenzende groepen die hun laatste paar vrijheden delen. .
Dood: een groep die een levende vorm mist, wordt uiteindelijk uit het bord verwijderd zoals vastgelegd.
Invasie: een nieuwe levende groep opzetten in een gebied waar de tegenstander een grotere invloed heeft, betekent dat men de score van de tegenstander in verhouding vermindert naar het gebied dat men bezet.
Reductie: een steen ver genoeg in het invloedsgebied van de tegenstander plaatsen om de hoeveelheid grondgebied te verminderen die ze uiteindelijk krijgen, maar niet zo ver dat het kan worden afgesneden van vriendelijke stenen buiten. {# } Sente: een spel dat de tegenstander dwingt om te reageren (GOTE). Een speler die regelmatig Sente kan spelen, heeft het initiatief en kan de stroom van het spel regelen.
Offer: een groep laten sterven om een spel of plan uit te voeren in een belangrijker gebied.
Advertentie
Download Go Game 1.0 APK
Prijs:
Free
Huidige Versie: 1.0
Installeren: 1+
Beoordelingsgemiddelde:
(5.0 out of 5)
Vereisten:
Android 4.1+
Inhoudsbeoordeling: Everyone
Pakketnaam: board.gofree.baduk.gridmaster
Advertentie