Go Game
Gra Go Free ma 1919, 1717, 1313, 99 sieci linii.
Go to abstrakcyjna gra planszowa dla dwóch graczy, w której celem jest otoczenie więcej terytorium niż przeciwnika. Gra została wynaleziona w Chinach ponad 2 500 lat temu i uważa się, że jest najstarszą grą planszową, która stale grała w dzisiejszych czasach.
Gra jest nazywana kamieniami. Jeden gracz używa białych kamieni, a drugi czarny. Gracze na zmianę umieszczając kamienie na pustych skrzyżowaniach (punktach) planszy. Po umieszczeniu na planszy kamienie nie mogą być przenoszone, ale kamienie są usuwane z planszy, jeśli zostaną schwytane. Capture ma miejsce, gdy kamień lub grupa kamieni otacza się przeciwnymi kamieniami na wszystkich ortogonalnie przydatnych punktach. Gra przebiega, dopóki żaden gracz nie chce wykonać kolejnego ruchu. Kiedy kończy się gra, zwycięzca jest określany przez liczenie każdego graczy otoczonych terytorium wraz z schwytanymi kamieniami i Komi (punkty dodane do wyniku gracza z White Stones jako rekompensatą za granie na drugim miejscu). Gry mogą być również zakończone rezygnacją.
Standardowa płyta GO ma sieć linii 1919, zawierającą 361 punktów. Początkujący często grają na mniejszych tablicach 99 i 1313, a dowody archeologiczne pokazują, że gra była rozgrywana we wcześniejszych wiekach na planszy z siecią 1717. Jednak tablice z siatką z 1919 r. Stały się standardem, zanim gra dotarła do Korei w V wieku n.e., a później w Japonii w VII wieku n.e. Cała tablica z myślą o lokalnych walkach i innych problemach związanych z ogólną grą. Jest zatem możliwe, aby umożliwić stratę taktyczną, gdy nadaje strategiczną przewagę.
Podstawowe aspekty strategiczne obejmują następujące:
Połączenie: Utrzymanie połączonych własnych kamieni oznacza, że mniej grup musi utrzymywać życie kształt, a jedna ma mniej grup do obrony.
Cut: Utrzymanie odłączonego kamieni przeciwnych oznacza, że przeciwnik musi obronić i tworzyć żywy kształt dla większej liczby grup.
pozostanie przy życiu: najprostszym sposobem pozostania przy życiu jest ustanowienie A Podstaw w rogu lub wzdłuż jednej z boków. Przynajmniej grupa musi mieć dwa oczy (oddzielne punkty otwarte), aby żyć. przeciwnik nie może wypełnić żadnego z oka, ponieważ jakikolwiek taki ruch jest samobójczy i zabroniony w regułach.
życie wzajemne (SEKI) jest lepsze niż umieranie: sytuacja, w której żaden gracz nie może grać w określonym punkcie, nie zezwalając na drugiego, a następnie zezwolić na drugiego gracz do gry w innym punkcie do przechwytywania. Najczęstszym przykładem są sąsiednie grupy, które dzielą się swoimi ostatnimi swobodnymi swobodami, które gra graczy w wspólnych swobodach, mogą oni zmniejszyć własną grupę do jednej wolności (umieszczania się w Atari), umożliwiając ich przeciwnik na uchwycenie go w następnym ruchu .
śmierć: grupa, która nie ma całego życia, jest ostatecznie usunięta z tablicy zgodnie z przechwytywaniem.
inwazja: Ustaw nową grę żywą w obszarze, w którym przeciwnik ma większy wpływ, oznacza, że jeden obniża ocenę przeciwników proporcjonalnie w proporcji do tego obszaru zajmuje się.
Redukcja: umieszczanie kamienia wystarczająco daleko w obszarze wpływów przeciwników, aby zmniejszyć ilość terytorium, które ostatecznie dostają, ale nie tak daleko, że można go odciąć od przyjaznych kamieni na zewnątrz. {# } Sent: gra, która zmusza przeciwnika do odpowiedzi (GOTE). Gracz, który może regularnie grać w Sente, ma inicjatywę i może kontrolować przepływ gry.
ofiara: umożliwia grupie umrzeć w celu przeprowadzenia gry lub planowania w ważniejszym obszarze.
Gra jest nazywana kamieniami. Jeden gracz używa białych kamieni, a drugi czarny. Gracze na zmianę umieszczając kamienie na pustych skrzyżowaniach (punktach) planszy. Po umieszczeniu na planszy kamienie nie mogą być przenoszone, ale kamienie są usuwane z planszy, jeśli zostaną schwytane. Capture ma miejsce, gdy kamień lub grupa kamieni otacza się przeciwnymi kamieniami na wszystkich ortogonalnie przydatnych punktach. Gra przebiega, dopóki żaden gracz nie chce wykonać kolejnego ruchu. Kiedy kończy się gra, zwycięzca jest określany przez liczenie każdego graczy otoczonych terytorium wraz z schwytanymi kamieniami i Komi (punkty dodane do wyniku gracza z White Stones jako rekompensatą za granie na drugim miejscu). Gry mogą być również zakończone rezygnacją.
Standardowa płyta GO ma sieć linii 1919, zawierającą 361 punktów. Początkujący często grają na mniejszych tablicach 99 i 1313, a dowody archeologiczne pokazują, że gra była rozgrywana we wcześniejszych wiekach na planszy z siecią 1717. Jednak tablice z siatką z 1919 r. Stały się standardem, zanim gra dotarła do Korei w V wieku n.e., a później w Japonii w VII wieku n.e. Cała tablica z myślą o lokalnych walkach i innych problemach związanych z ogólną grą. Jest zatem możliwe, aby umożliwić stratę taktyczną, gdy nadaje strategiczną przewagę.
Podstawowe aspekty strategiczne obejmują następujące:
Połączenie: Utrzymanie połączonych własnych kamieni oznacza, że mniej grup musi utrzymywać życie kształt, a jedna ma mniej grup do obrony.
Cut: Utrzymanie odłączonego kamieni przeciwnych oznacza, że przeciwnik musi obronić i tworzyć żywy kształt dla większej liczby grup.
pozostanie przy życiu: najprostszym sposobem pozostania przy życiu jest ustanowienie A Podstaw w rogu lub wzdłuż jednej z boków. Przynajmniej grupa musi mieć dwa oczy (oddzielne punkty otwarte), aby żyć. przeciwnik nie może wypełnić żadnego z oka, ponieważ jakikolwiek taki ruch jest samobójczy i zabroniony w regułach.
życie wzajemne (SEKI) jest lepsze niż umieranie: sytuacja, w której żaden gracz nie może grać w określonym punkcie, nie zezwalając na drugiego, a następnie zezwolić na drugiego gracz do gry w innym punkcie do przechwytywania. Najczęstszym przykładem są sąsiednie grupy, które dzielą się swoimi ostatnimi swobodnymi swobodami, które gra graczy w wspólnych swobodach, mogą oni zmniejszyć własną grupę do jednej wolności (umieszczania się w Atari), umożliwiając ich przeciwnik na uchwycenie go w następnym ruchu .
śmierć: grupa, która nie ma całego życia, jest ostatecznie usunięta z tablicy zgodnie z przechwytywaniem.
inwazja: Ustaw nową grę żywą w obszarze, w którym przeciwnik ma większy wpływ, oznacza, że jeden obniża ocenę przeciwników proporcjonalnie w proporcji do tego obszaru zajmuje się.
Redukcja: umieszczanie kamienia wystarczająco daleko w obszarze wpływów przeciwników, aby zmniejszyć ilość terytorium, które ostatecznie dostają, ale nie tak daleko, że można go odciąć od przyjaznych kamieni na zewnątrz. {# } Sent: gra, która zmusza przeciwnika do odpowiedzi (GOTE). Gracz, który może regularnie grać w Sente, ma inicjatywę i może kontrolować przepływ gry.
ofiara: umożliwia grupie umrzeć w celu przeprowadzenia gry lub planowania w ważniejszym obszarze.
Reklama
Download Go Game 1.0 APK
Cena:
Free
Aktualna Wersja: 1.0
Instalacje: 1+
Średnia Ocena:
(5.0 out of 5)
Wymagania:
Android 4.1+
Ocena Treści: Everyone
Nazwa Pakietu: board.gofree.baduk.gridmaster
Reklama